Det enda jag kan tänka på

är Läkarbesöket i morgon,gjort allt för att försöka glömma det men kan bara inte.
Vet att det antagligen kommer tas blodprov och såklart massa frågor om ätstörningen.
Min största skräck förutom blodprov är vågen,det är min största fiende just nu.
Jag väger mig VARJE dag och är skiträdd att deras våg ska visa annorlunda,
självklart kommer jag inte gå dit själv och det tycker jag inte nån ska göra vid såna här tillfällen.
Kanske blir det mer bloggande i kväll eller så återkommer jag efter läkarundersökningen.

Kommentarer
Postat av: leia

kommer tänka på dig tjejen!!!! vet hur jäkla jobbigt det är:( Men kämpa på....och jag är glad att du ska ta dig dit iaf....och att du har sällskap!



kram maja

Postat av: leia

Jäpp det har jag. Har skrivit lite om det i bloggen men inte så mycket.

Blev svårt sjuk i anorexia för 10 år sedan....idag går jag under benämningen ätstörning UNS....eftersom jag inte uppfyller kriterierna för någon specifik ätstörning...men som sagt jag vet att det är förjävligt och om det är nå´t så är det bara du hör av dig!



kramar

Postat av: teddy

Hej hej tjejen. Jag var också sådär när jag skulle till öppenvården. Men du - ingen kommer att hala fram en våg och be dig ställa dig på den.

Absolut inte. Men ingår du under behandling så kan det komma att ingå - men du själv måste godkänna allt som sker. Testa metoderna och jobba utifrån det.

Någonstans måste du börja tjejen - det finns inga genvägar. Jag vet!!!!!!!!!



Jag hatar också vågar.

Sedan Pär slängde bort våran så stämmer inga vågar och det kan jag leva med - om någon av de andra vågarna skulle visa fel i mina ögon.

Släng våghelvetet och börja leva.



stor kram

2008-07-29 @ 20:00:15
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: leia

exakt vad uns står för kan jag inte i huvudet just nu betyder att det är en ätstörning som inte passar in under benämningarna anorexi, bulemi eller ortorexi. som i mitt fall....jag hetsäter inte och är därför inte bulimisk.....men jag är inte tillräckligt underviktig för att få ha diagnosen Anorexia....då det krävs att du ska ha förlorat en viss procent av kroppsvikten och ditt bmi inte får överstiga ett visst tal.



Stå på dig och våga tala om för dem precis hur du mår. det absolut sämsta du kan göra är att lätsas att allt är bättre än vad det är. Jag är säker på att de kommer att ta dig på allvar och annars är det bara att ställa krav på att få träffa någon annan läkare. Tyvärr hamnar man ju inte alltid hos den bästa först men ge inte upp!!!! och som Teddy skriver så kommer de inte tvinga dig att ställa dig på vågen!!!!

Är det en bra läkare så vet de om lite vikten egentligen har med sjukdommen att göra...



kramar

Postat av: hannahsthlm

Gumman! Jag vet hur det är. Min erfarenhet är iallafall att om det inte är risk för ditt liv..dvs. inläggning på avdelning med sond och dropp så borde de inte tvinga dig att väga dig om du inte vill. Kanske kan det ändå vara bra att göra det,face the fear...liksom! Jag väger mig aldrig någonstans längre, det var det enda sättet för mig,när jag kommit upp över "svälta ihjäl gränen" och slapp för sjukhuset att bli helt frisk!

Lycka lycka till imorgon!Kramar

2008-07-29 @ 21:20:50
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0