Är vi inne i tiden då tjejer inte längre går säkra utomhus?!

Jag är nog inte enda Göteborgaren som känner att mycket ändrats sen mordet på Elin förra helgen,bara förra veckan var jag orädd och kunde hoppa på vilken spårvagn som helst med hörlurarna i öronen och musiken på hög volym och tänkte inte ens på att kolla bakom ryggen.
Jag kände mig trygg och det är väl det som är det farliga egentligen,nu har vi återigen kommit in i tiden då vi tjejer helst inte ska vistas utomhus ensamma,polisen har tom upprättat en linje för tjejerna som tar sig hem ensamma i Sverige,pojkvänner får ställa upp och hämta/möta flickvänner osv.
Är det nu vi ska börja med överfallslarmen igen?ha pepparspray i väskan osv?
Känns inte alls tryggt i Göteborg längre,kanske är det pga alla gånger man själv vart där Elin mördades.
From nu kommer jag alltid kolla 2 ggr extra både framför och bakom mig.


Nu kl 8 har alla ombetts tända ljus för Elin,så det är precis vad jag tänker göra och hoppas att rättvisan får sin gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0