Var öppen med din ätstörning - du kan rädda andra!



Jag höll min ätstörning hemlig 5 år innan någon fick veta,sist ut var min familj men i dag är jag glad att jag berättat och att dom vet hur min behandling går,i dag fick jag veta att min kusin på 12 år börjat slarva med maten och min faster orolig över att hon är på väg mot en ätstörning så mamma fick uppdraget att prata med min kusin då hon vet hur det är att ha en dotter med en ätstörning,min kusin blev aningens chockad och dom har öppnat en dialog nu och pratat igenom det lite men dom ska tydligen prata mer.

Jag tycker det är hemskt hur det krymper i åldrarna det här med kroppsmedvetenhet,12 ÅR är min kusin som i mina ögon bara är barnet ännu men jag är glad att min ätstörning kan stoppa min kusin från att gå den vägen.

Så var öppen med din ätstörning,du kan rädda andra.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

kram på dig angel!

2010-03-26 @ 20:22:58
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0