2000 kalorier om dagen för denna bloggerska



Varför uppdatera om min ätstörningsbehandlingen om inget positivt hänt?nu ska vi va ärliga har man en ggn fått en ätstörning blir du aldrig frisk,jag fick tyvärr ett återfall under min halsfluss period så när jag åter kom till senaste behandlingsmötet var jag ärlig om det och som tur är så fick jag ett matschema att följa,alltså.

Ingen matdagbok som tidigare utan ett matschema där jag dagligen ska inta 2000 kalorier,genomsnittet för en kvinna är 2500 men dom sänker det när det handlar om ätstörda för vare sig det är anorexi eller bulimi är skräcken för att gå upp i vikt enorm.

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej! Vad är det för ätstörningsvård du går nu? Är det dagvård, slutenvård på sjukhus eller på behandlingshem?

2010-03-19 @ 12:35:51
Postat av: Ninnie

Hej. Jag är själv en "ätande anorektiker" som de heter när man "blivit" frisk. Jag har återfall nästan varje vecka, men nu är dom så mycket mindre än förut. jag kanske "hoppar över" frukosten, men äter den senare när skulden tagit tag i mig.

Du kommer aldrig bli frisk, och du kommer aldrig kunna säga att du inte tänker på det varje dag, men de viktigaste är att du låter dom goda tankarna slå ner de onda. Jag hejar på dig, och jag tror innerligt att du kommer klara det. Och du ska veta att de går att leva med anorexi, jag gör det dagligen.

Folk förstår tyvärr inte vad man går igenom, dom försöker, men förstår aldrig helt.

2010-03-20 @ 23:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0