En rekommendation på en hel dagsmeny från ätstörningskliniken!

Dom rekommenderar 2000 kalorier i dagligt intag,
Så här är ett exempel som jag ska följa och det har inte vart lätt att gå från 1 mål om dagen till så här många,men variationen och alternativen är många.
Då jag bloggar om ätstörningen och det finns en del som inte sökt hjälp kan ni ha använding av denna meny.

Frukost:Musli,flingor eller gryn 1 dl
Mellanmjölk eller mellanfil 2 dl
juice eller nyponsoppa 2 dl
Bröd 1 skiva med bordsmargarin,pålägg och grönsak

Lunch: Kokt ris eller pasta 3 dl eller potatis 3 st.
Kött ca 150,en kycklingklubba eller en stor pannbiff.
Margarin eller olja minst 1 tsk till matlagning eller sås
Varma ch kalla grönsaker 1-2 dl
Ett glas mellanmjölk

Middag: Potatis 3 st eller 3 dl kokt pasta eller ris
Lax,torks,makrill eller annan fisk 150g
Varma och kalla grönsaker 1-2 dl
Margarin eller olj minst 1 tsk till matlagning eller sås
Ett glas mellanmjölk

Kväll:Flingor eler musli 1 dl med 2 dl mellanmjölk eller mellanfil
2 smörgåsar med leverpastej,skinka eller messmör och grönsak.

Dessutom 2-3 frukter under dagen.

Kommentarer
Postat av: z a n n y h ♥

sv: jag tycker ändå hon gör rätt bra ifrån sig med tanke på all den skit hon får ta hela dagarna.

2010-06-09 @ 13:32:32
URL: http://zannyh.blogg.se/
Postat av: Juulia

Jag skulle aldrig kunna äta de!

Men jag tror på dig den ända jag inte tror på är mig själv....

2010-06-10 @ 19:26:32
URL: http://fetochtjock.blogg.se/
Postat av: Juulia

Jag skulle aldrig kunna äta de!

Men jag tror på dig den ända jag inte tror på är mig själv....

2010-06-10 @ 19:26:37
URL: http://fetochtjock.blogg.se/
Postat av: Emilie Krantz

Jag är med om exakt samma sak just nu. Dom från ätstörnings centrumet var hemma hos mig för ca några dagar sen. Min meny ser också ut sådär. problemet för mig är inte att äta utan sen efter när all ångest kommer. Ända sen jag börjat med menyn så tycker jag att jag ser tjockare ut i spegeln och jag vill inte gå ut och visa mig för jag skäms. Har du något tips? Skulle jätte gärna vilja ta din mail så vi kunde prata vidare om detta. Stötta varandra? Jätte glad att jag hitatde din blogg!

2011-12-03 @ 10:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0