Dagens ätstörningsfråga:




Svar:Självklart kan jag berätta lite men då jag själv bara fått hjälp sen 2 månader är jag inteh elt insatt ännu,
det är svårt för mig att berätta här om just min specifika vård då den är privat men fördelen med dagvård är att få träffa andra ätstörda och genom olika aktiviteter lära känna dom och hitta förståelse men också hitta tillbaka till vardagen när det gäller mat,nackdelar är att det är svårt att komma i gång speciellt om du inte äter,men detta händer inte på en dag så ha tålamod ge inte upp,en annan nackdel enligt mig var grupper med ätstörda men efter att ha gått där ett tag nu så inser jag att träffa ätstörda är en fördel,för vare sig din kärlek eller familj kan förstå dig till fullo som dessa människor.
Ge det en chans,jag vet att första steget är det värsta men du har bara allt att vinna,det är inte värt att vara sjuk.


Kommentarer
Postat av: andrea

hejhej vilken fin blogg du har =), allt bra med dej? :D Ha en underbar dag =) Kramar!

2009-10-19 @ 16:05:18
URL: http://ddeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0