Det känns som i går!


Pratar om studenten,känns som den bara var i går,men så kikar man på facebook.
Man ser dom gamla klasskompisarna där vissa ännu är partyprinsessor medans andra är mammor.
Ja vi var en tjejklass och det är inget jag önskar någon för gud vilket väsen det var i bland,alla hade pms samtidigt osv HERREGUD,tror ni alla var lyckliga på studenten?Oh ja,spec rektorn antar jag.
Hur som helst jag hade helt ställt in mig på att skippa studenten för vår klass var katastrof,men dagarna närmade sig och bästisen ringde och tjatade att jag MÅSTE va med så i sista sekund fick jag rusa ut på stan och köpa kläder och Mamma och dom va tydligen säkra på att jag skulla ändra mig så mottagningen hemma var redan fixad.
Åkte till hemstaden kvällen innan,sov i mitt barnrum och sen startade dagen kl 5,skulle upp och duscha sen till bästisen och efter det champangefrukost,under frukosten skrev vi i varandras mössor och hade riktigt kul,varför inte?det var ju sista dagen tillsammans,på flaket under dagen blev alla sjukt kärvänliga och tom jag älskade helt plötsligt alla i klassen,vi hade en underbar dag allihop med fotografering och olika stopp osv.
Så kom till slut den tid då vi skulle springa ut,vi stod indelade klassvis och herregud vad det pirrade,väktare stod vid dörren och hindrade alla som fick för sig att springa ut innan,jag och bästisten höll handen av nervositet -var detta slutet på vår vänskap?Vi bodde ju inte ens i samma stad längre. Så flyttade väktarna sig och 300 elever rusade ut genom portarna och jag och bästis släppte handen och leta efter våra familjer.
Det var bästa dagen i mitt liv och hade jag inte ångrat mig hade jag inte fått uppleva denna dag,och inte träffat min bästis sen 8 år tillbaka.
Jag tycker synd om alla som inte får uppleva denna fantastiska dag,dom som hoppar av osv.


Kommentarer
Postat av: cornelia

vilken tjusig blogg!

Glöm inte att ge mig tips på bra deppiga kärlekslåtar! (:

2009-05-23 @ 14:45:11
URL: http://musicorgasm.blogg.se/
Postat av: lillis

jag ska ta studenten ni om några veckor! så spännande!



2009-05-24 @ 13:23:31
URL: http://frulillis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0