Recension:Män som hatar kvinnor!


Sådär,hemma från bion och här kommer min recension,jag har aldrig läst Stieg Larssons böcker (även om jag kommer läsa dom nu) så jag kan bara säga min åsikt utifrån filmen,men jag ÄLSKADE den.
Visst,vissa scener mådde jag riktigt illa och klara knappt av att titta (kalla mig känslig,men lite magstarkt är vissa scener),men filmen i helhet är så otroligt bra och gripande,man vill nästan inte att den ska ta slut.

Betyg:

Handling:

Lisbeth Salander är en ung egensinnig tjej med ett mörkt förflutet. Hon är en enastående researcher och en av landets främsta hackers.

Den grävande journalisten Mikael Blomkvist har precis blivit dömd till fängelse för förtal när Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill ge honom ett annorlunda uppdrag.

Lisbeth och Mikaels vägar möts och tillsammans gräver de djupt i familjen Vangers förflutna där de möter en mörkare och blodigare historia än någon av dem kunnat ana.


Kommentarer
Postat av: Sunni

Ja visst är den bra! Jag har läst böckerna med och det är första gången som jag tycker en film är bra som är gjord från böcker när jag läst böckerna.

2009-03-14 @ 19:30:33
URL: http://sunnivas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0