Frågan jag ställt mig hela veckan!

I Onsdags var jag ju på intervju som butiksbiträde,väl där ställdes det tuffa frågor.
Jobba i City är ju rätt stressigt osv.
Men så kom en fråga,som jag trots att jag gått Handelsprogrammet inte är helt säker på att jag gjorde rätt val,eller jo 95% säker är jag men 5 % osäker.
Här är frågan:

-Låt oss säga en situtation uppstår,du ska hjälpa en kund med kort,du har problem med kortet och kunden har bråttom och kö bildas bakom,samtidigt har du 2 snattare i butiken,som går mot utgången,vad gör du?
-
Försöker snabba mig och tar sen killarna vid utgången,
-snattarna är vid dörren nu, (Angel)
-
Men hallå jag kan ju inte lämna folk vid kassan,vad är d som säker att dom inte snattar?dessutom kanske dom blir skitgriniga och inte kommer tillbaka,spec då jag har kortet.(Angel)

-Sant sant men nu får du 2 återkommande kunder

-Ja kanske det men kunden ska alltid komma först och det kan ju inte va samma situation nästa ggn dom försöker snatta,så det kommer inte hända,dessutom finns dom ju på kamera(Angel)

Skulle man valt snattarna i stället för kunden tro?gjorde jag fel val?jag har tänkt om och om igen men tror ändå mitt val va rätt.

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

hihi ja det förstår jag att du väntar på =) när skulle de återkomma?



svårt det där, jag vet fortfarande inte hur jag skulle reagerat på situationen ovan!



nu tittar solen faktiskt fram här också, den kanske bara är blyg ifag ;-)

2009-03-20 @ 11:38:49
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0