Bio:Public Enemies!


Gangster film är INTE min genre,men denna 30-tals Gangster film med Johnny Depp i huvudrollen går hem hos mig,
för första ggn någonsin kan jag inte slita blicken från bioskärmen,för i denna roll är Johnny Depp sjukt bra och för att inte tala om snygg.
Slutet är kanske inte alls som jag vill slut ska vara men jag ger den ändå 5/5.

Handling:

Historien utspelar sig under brottsvågens år 1933-34 när gangsterlegenderna John Dillinger, Baby Face Nelson och Pretty Boy Floyd härjade fritt i USA. Regeringen försök att stoppa dem ledde till att J. Edgar Hoover tillsatte Melvin Purvis för att leda den ökända jakten på Dillinger som förvandlade FBI till landets första federala poliskår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0