Blivande dietist?

I flera veckor har jag hört var och varannan person säga emot varandra ang det här med att jag äter nötter *S*.
Jag VET att man inte ska äta mer än en handfull så egentligen slutdiskuterat medans andra säger att vi tjejer inte ska äta det alls.
Jag funderar starkt på att plugga till
dietist,bara för att jag behöver lära mig äta från början pga min ätstörning.
Att sen kunna hjälpa andra tjejer i liknande situationer vore helt underbart,så att dom ska slippa gå så här långt.
Jag har fått mail från tjejer som frågar om ätstörningar osv.
Jag hänvisar alltid vidare,då jag inte är rätt person att diskutera ätstörningar med då jag själv har en.
Det vore hyckleri.
ABkontakt är ett ställe jag rekommenderar starkt så ni kan hitta rätt behandling i er stad.


Kommentarer
Postat av: teddy

varför ska det var så fatligt att äta nötter förstår jag inte? Man kan ju inte överäta nötter! På mitt jobb bantar många damer. De pratar om att inte äta ditten och datten - sedan sitter de där och vräker i sig allt och lite till pga. svälten!
Lagom är bäst :)

2008-04-19 @ 19:54:36
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: evelina

åh gumman du skulle bli en underbar diestist tror jag!!!
och varför skulle man inte få äta nötter, det är ju jättenyttigt! visst, mkt fetter, men BRA fetter som vi alla behöver mer av skulle jag tro =)

2008-04-19 @ 20:23:33
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0