Film:Centurion!


Detta måste vara den bästa film jag sett på länge (dock varnas extremt känsliga personer),började se den redan i går men jag klarade inte av vissa scener men i dag var jag tvungen att fortsätta och filmen var värd att se enbart för slutet,haha.
Jag är väldigt inne på collegefilmer och chicflicks annars men denna är så himla bra så jag finner inte ord.
Finns hos cdon.

Handling
:Året är 117, och det romerska riket sträcker sig från Egypten och Spanien i väst till Svarta havet i öst. I norra Storbritannien har den obarmhärtiga erövringen stoppats på grund av den effektiva gerillateknik som utkämpas av en fiende som vägrar ge sig: ett vilt och skräckinjagande stamfolk känt som Pikterna. Quintus är den enda överlevande efter Pikternas brutala angrepp på ett romerskt fort. Han marscherar norrut tillsammans med romarnas legendariska Nionde Legion, anförd av general Virilus. De är beordrade att utplåna Pikterna från jordens yta, och avrätta deras ledare. Men då legionen utsätts för ett bakhåll, och general Virilus tillfångatas, tvingas Quintus och de överlevande soldaterna utkämpa en desperat kamp för överlevnad bakom fiendens linjer. Fast i en skoningslös terräng och hålla sig på avstånd från de fruktansvärda Pikterna och deras hämndlystna ledare Etain.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0