Till alla er som funderar på att söka vård pga ätstörning!


Ni vet ju att jag ca 2 år gått igenom en ätstörningsbehandling och jag har bloggat det mesta om detta men för er som vill veta lite vad som händer när man söker hjälp för en ätstörning så gick det till så här för mig:

1:Ett besök på vårdcentralen där dom undersöker dina lungor,lyssnar på hjärtat och tar blodprover bla.
2:En remiss skickas till allmän psykiatrin där dom sen ska ställa en diagnos,antingen kan dom hjälpa dig eller så skickas du vidare efter x antal psykologbesök
3:Har du fått en diagnos skickas en remiss till din närmaste ätstörningsklinik,väntetiden kan vara på några månader så ha tålamod.
4:När du väl hamnat på en ätstörningsklinik blir det fler undersökningar och blodprover.

Vill du veta din närmaste mottagning?besök abkontakt det var härigenom jag fick hjälp så snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0