Kesella och Bärsoppa?!


Nu när jag tagit in allt från gårdagens PT-skola kanske vi ska prata lite kost här?
Nästan alla mina killkompisar tränar och även några tjejkompisar alla dessa dricker nån sorts proteindrink,proteinpulver osv,så självklart fråga jag föreläsaren och PT: Topi om det var nåt han rekommendera och nej var svaret,allt som behövs är en hälsosam kost.
Sen har jag känt mig oerhört duktig som ätit:
-massa frukt
-nötter
-mörk choklad
-naturgodis
I går fick jag lära mig att man kan äta för mycket frukt och fruktsocker är INTE bra.
Nötter:Är okej om du bara äter 20g
Mörk choklad?Äter du choklad en ggn i veckan spelar det ingen roll vilken du väljer.
Naturgodis?Här brast alla ut i  skratt när föreläsaren fråga om vi visste några nötter som växer med choklad?
Nä just det,alltså INTE så nyttigt som vi tror.

Gissa om det ska bli kul att se kostprogrammet,jag börjar mitt i dag medans dom andra som går i PT-skolan ska börja efter sin examen.

Det mest intressanta var att räkna i hop hur mycket kalorier vi behövde,för mig kom vi upp i 1500 för att jag vill ha lite tajtare kropp.

Och rubriken då:Kesella och bärsoppa?tydligen supergott mellanmål om man frågar PT:n från i går som körde in detta i mitt huvud rejält då det nämndes "några" ggr ;) (fråga om kesella jordgubb/lime var okej,det är ju så gott till fruksallad men fick snabbt svaret GODIS,med andra ord Angel inte så nyttig som hon trott.


Kommentarer
Postat av: Mia ☆

Oj, ord och inga visor angående kosten där! Min barnmorska sa samma sak om frukten och naturgodiset faktiskt =)



Ja, vi frågade efter könet på ultraljudet i vecka 19 tror jag det var. Hon trodde att det var en liten tjej men vågade inte lova ngt =)

2010-11-11 @ 09:53:42
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Anonym

Choklad är aldrig fel. :P

2010-11-12 @ 23:05:06
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0