Tankar om ätstörningskliniken

I går pratade vi om hur man trodde det skulle vara på ätstörningskliniken innan man började där,
man har ju läst en del om vid vilken ålder ätstörningar oftast börjar,så när jag såg dessa äldre damer på 50+ trodde jag dom var behandlare,psykologer eller något annat men inte patienter gissa om jag hade fel?
Men i går kom nästan droppen när en av dessa 50+ damer skrattade åt min tanke av hur jag trodde det skulle bli,att jag trodde folk skulle se sjuka ut.
Då blev jag nästan arg men lugnade ner mig med tanken att det är synd om henne,50+ och slösat bort decennier av sitt liv på att vara sjuk och inte sökt hjälp,där satt jag dubbelt så ung och sökt hjälp i tid.

Jag säger bara en sak till er tjejer/killar med ätstörningar sök hjälp,sitt inte bara och vänta eller undvika det,ju tidigare desto bättre.
Att bli frisk tar tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0