Positivt tänkande!


I dag är det 1 vecka sedan jag började må bättre och tom äta bättre,jag vet inte hur jag ska beskriva det.
Men ätstörningen är inte jag det är viktigt att tänka på och dom dagar du mår bra koppla bort ätstörningen,
Jag har mina behandlingar men det jag lärt mig på egen hand och som dom på kliniken tycker är jättebra för väldigt få gör detta och det är att koppla bort behandlingen,väldigt många ätstörda låter ätstörningen ta över deras vardag ALLT handlar om ätstörningen och tänker du på¨det sättet och beter dig därefter tror jag inte man blir frisk.

Allt handlar om att du ska kunna lära dig leva med ätstörningstankar resten av ditt liv,men det behöver inte göra att den tar över ditt liv då har du förlorat.
Men däremot kommer vi alltid få leva med tankar på vad vi stoppar i oss,oavsett du är frisk kommer dessa tankar aldrig försvinna.

Jag har lyckan att vara omgiven av inspirerande människor som får mig att se allt klarare <3

Kommentarer
Postat av: teddy

Vilket bra inlägg gummsan. Vad glad jag är av att läsa att du är på väg upp ur detta men det är som du skriver - att man får leva med äs hela livet dock inte låta den styra livet.

Vore väldigt skoj att träffa dig framöver.

kramis

2009-10-23 @ 13:58:27
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bara att kämpa på & ha en underbar helg nu :)

2009-10-23 @ 14:35:05
URL: http://veronikascrib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0