Från friidrottare till bulimiker,-Va f*n hände?

Den frågan ställer jag mig ofta,jag älskade att träna speciellt löpning,det var min grej.
Jag vet att ätstörningar inom detta område inte är ovanligt men jag vet också att min ätstörning INTE beror på mitt friidrottande,även om jag många ggr tänkt på,startade det med detta?
Jag började med friidrott på mellanstadiet då lärarna upptäckte att jag sprang fort,jag fortsätte och tävlade för olika skolor genom åren,
1 år hände det mest pinsamma som aldrig mer får upprepas,det är sjukt viktigt att dricka om inte annat innan en tävling men jag var så nervös inför finalen så jag varken hann äta eller dricka,det kändes inte konstigt vid starten men när skottet gick av och alla sprang föll jag i hop på banan,avsvimmad mitt under finalen.
Jag hade fått rådet av tränaren att dricka och äta ordentligt under dagen men jag var så nervös och skippade maten.

Så jag förstår vikten av att vara frisk innan jag springer Göteborgsvarvet nästa år,för visst har jag även svimmat under ätstörningen så vikten av att äta och sköta sin kropp är enormt viktig speciellt vid träning.

Kommentarer
Postat av: Becitah

inte kul att höra, men när du var bulimiker, hetsåt du då massa mat och sedan spydde upp det ? hände det ofta då? kraaaam

2009-05-19 @ 18:35:44
URL: http://becitah.blogg.se/
Postat av: lillis

hejsan!jag kan också ställa den frågan ibland, själv tränade jag innebandy í elitserien.. helt sjukt hur allt slutade. Idag mår jag ju bra men åndå, att mqn ska behöva gå igenom massa skit..



hur mår du idag? kram

2009-05-22 @ 09:41:02
URL: http://frulillis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0