Svar på kommentarer!

Fick nedanstående kommentar och kände mig tvungen att skriva ett inlägg då kommentaren berörde mig!

om Mer om ätstörningen!:
aa men håller med . att folk tror att man ljuger om att ha en ätstörning är hur jobbigt som helst :(
min kompis tvingade mig att söka hjälp direkt när hon fattade, fast jag förnekade och sa att det inte va nåt fel. a och sen kommer jag till bup och känns det som om dom inte tror att det är något fel :( asså allt dom säger gör mig så jäkla illa till mods. asså hon teraputen sitter där och ba ''aa men du har inte anorexi , du har inte gått ner tillräckligt mycket för att kunna ha det . visst visst du äter inte och har alla symptom, sover bort hela dagarna, svälter dig själv osv. men det är ju fan bara att äta fast du inte vill så är det bra. det är ditt fel allihop. slösa inte med min tid''. eller inte bokstavligt talat , men det känns så. Åh, känns som om jag måste gå ner ännu mer i vikt för att bli tagen seriöst. Och är det så hon vill ha det, så är det så hon ska få det!

Min respons:Jag blir alldeles stum,vad ska man säga?Låteri nte som du fått rätt hjälp men snälla låt det inte gå längre,slutresultatet kan bli att du dör,vad har du då åstadkommit?bevisat att hon hade fel?
Du måste kämpa dig ur detta,du är inte ensam.

Och sen kom en till kommentar

angelica om I morgon är det dags!:
men du tar dig tillbaka ? känns det bra . kram

Min respons:Jo jag tar mig tillbaka,ju längre in du kommer i behandlingen känns stegen mindre bara,inte lika stort som i början då allt var framsteg,men detä r lika känslosamt som då.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hejsan! Jättefin blogg! :) Jag skriver ett skolarbete om ätstörningar och jag undrar om jag skulle kunna få ställa några frågor, typ 6 eller nåt. Vore jätte jättesnällt!



MVH Lisa. Hör av dej på min mejl så fort som möjligt, är bråttom.

2009-01-20 @ 19:57:10
Postat av: Julia

det är bra att ta upp dom bra kommentarerna, oftast märker man ju bara dom negativa

2009-01-20 @ 20:00:12
URL: http://jsomijulia.se
Postat av: Jennyh

haha eller hur.. hur är det med dig?? puss

2009-01-20 @ 23:05:35
URL: http://jeennyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0