Mer om ätstörningen!

Under min powerwalk så tänkte jag en del på min ätstörningen och det här med att skriva av sig i bloggen.
Jag har vart ganska öppen med den hela tiden,men så finns det en person som sen jag avslöjade allt påstått att jag ljuger,det är så sjukt att ens tro att någon ljuger om en ätstörning,whats the point?
Tror ni man vill ha dessa tankar?
Man har ljugit för sina nära och kära för att kunna smita i väg på toaletten efter middagen,
man är beronde av siffrorna på vågen
man njuter inte av maten som man ska
du är rädd att ta en matbit för mycket
när andra märker att nåt är konstigt ljuger du för dom
man vet att man kanske tränar för mycket men det är det enda som håller tankarna borta
man glömmer bort vem man var innan ätstörningen,för den har tagit för ditt liv.

Att ens anklaga någon för att sitta och ljuga om en sån här sak är sjuk och jag tänker inte ta det längre,jag har tigit i 6 år om min ätstörning,att sen skriva om det på bloggen och för en ggn skull va ärlig tog ta mig tusan mycket styrka,att sen efter 6 år söka hjälp tog ännu mer styrka,
Alla ni som läser bloggen och kämpar mot samma sak stå på er,sök hjälp och framför allt KÄMPA!

Kommentarer
Postat av: teddy [stolt blivande barnmorska]

WHAT THE FUCK?????? Vad är detta?

Jag blir mållös......

Och arg :(

2009-01-17 @ 22:03:45
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Evelina

äsch det där är ju bara nån störd person utan liv!! tyvärr följer dom ju med en offentlig blogg även om man vill eller inte...

det är bara ignorera dom gumman,DU vet hur du har det och det viktigaste är att vara sann mot sig själv!



kram

2009-01-17 @ 22:15:05
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Kicki med Cindy, Cody, Kyle och Tyler

Bry dig inte om elaka kommentarer Tycker du är stark som vågar skriva om din ät störning.

2009-01-19 @ 08:55:19
URL: http://kampelycke.blogg.se/
Postat av: -

aa men håller med . att folk tror att man ljuger om att ha en ätstörning är hur jobbigt som helst :(

min kompis tvingade mig att söka hjälp direkt när hon fattade, fast jag förnekade och sa att det inte va nåt fel. a och sen kommer jag till bup och känns det som om dom inte tror att det är något fel :( asså allt dom säger gör mig så jäkla illa till mods. asså hon teraputen sitter där och ba ''aa men du har inte anorexi , du har inte gått ner tillräckligt mycket för att kunna ha det . visst visst du äter inte och har alla symptom, sover bort hela dagarna, svälter dig själv osv. men det är ju fan bara att äta fast du inte vill så är det bra. det är ditt fel allihop. slösa inte med min tid''. eller inte bokstavligt talat , men det känns så. Åh, känns som om jag måste gå ner ännu mer i vikt för att bli tagen seriöst. Och är det så hon vill ha det, så är det så hon ska få det!

2009-01-20 @ 18:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0