Hjärtproblem relaterat till ätstörning!

Alla vet att kroppen läker bra,bättre och snabbare än vi tror.
Men det finns saker en kropp intek an läka,saker som borde skrämma oss med ätstörning till tillfrisknad,denna sak är hjärtproblem.
Vid senaste undersökningen gick vi in i ett rum där jag skulle vägas och mätas,där fanns även en apparat en sån som används när en person är medvetslös,skrämmande.
Detta har oftast diskuterats med min läkare för i bland slår hjärtat väldigt fort och jag VET att man när som helst kan klappa i hop,för hjärtat orkar inteh ur mycket som helst och en ätstörning är rejält påfrestande för kroppen.
Min läkare berätta hur viktigt det är att ha med sig tex mobil om man är ute och springer för det finns person och säkert inte bara med en ätstörning som ramlat i hop i skogen medvetslösa,sen har personan än en ggn gett sig in i träningen och samma sak har hänt,
Tar vi till oss hjärt problemen som en normal människa?NEJ en person med ätstörning förstår inte allvaret i att vi bara har en kropp och bara 1 hjärta.
Ta tillvara på kroppen,sök hjälp NU!


Kommentarer
Postat av: sofie

hej, tänkte fråga om du vet om man "brukar" få högre puls än normalt vid bulimi?



för jag mätte just min vilopuls som var 80!!!

Och man ska ha 60-70, och över 70 har man i stort sett kass kondition. (en sak vi måste göra i skolan, och jag vägrar fan att skriva min puls. Sjukt utelämnande och pisamt!)



detta gjjorde mig rätt ledsen och upprörd då jag tränar kanske 4 gånger i veckan och bland annat joggar/spinnar och sådär. (30minuter då)

Så fattar inte riktigt att ja ska ha så kass kondis?



tänkte om du visste något, vore jätte snällt om du kunde slänga iväg ett litet svar till min mail! tack på förhand.



2009-09-24 @ 08:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0