Lättnad!

Ni som har nåt emot att jag skriver om min ätstörning,sluta läs nu då,jag fortsätter skriva om den då och då för det finns personer i samma sits som jag,som vet hur det är och som faktiskt vill veta hur kampen går

Upptäckte nyss att en av min "gamla" favvo bloggare kommit tillbaka i bloggvärlden,Om jag nu har rätt.
I sådana fall är min lycka gjord.
Längesen jag skrev nåt om min ätstörning nu,det är mestadels för att jag inte orkar prata om den,men så finns det folk där ute som faktiskt förstår,såna som gör att jag känner att jag faktiskt kan skriva om den.
Ja det var ett stort avslöjande men viss av er måste förstå att detta är INGET man är stolt över så VARFÖR skulle jag ha börjat med ett avslöjande samma dag jag börja blogga?
Jag vågade inte ens erkänna för mig själv eller mina närmaste att jag var sjuk,men med den gamla bloggen så växte en lögn.
Det var inte jag som skrev den bloggen,det var en tjej i förnekelse på väg nedåt om hon inte gjorde något åt det som drog henne nedåt.
Så jag tog beslutet att avslöja det i bloggen,och jag fick ett stort stöd vilket gjorde allt till en lättnad.
Vill bara tacka alla ni som förstår vilket h*lvete det är,och tack för ert peppande,det värmer verkligen.

Nu till hur det går:Ja efter att ha varit jätte positiv,fick jag ett "återfall".
Allt jag lärt mig försvann,allt alla sagt försvann.Hamnade i gamla spår igen,sa varje dag att nästa dag skulle bli annorlunda men så blev det såklart inte,men nu känns det som jag är på rätt spår igen,jag vet vad jag kan "äta" utan att må dåligt,skriver matdagbok som jag ska dessutom..

Kommentarer
Postat av: Therese

åhh jag vet hur lätt det är att falla tillbaka, tillbaka till fel tankar.
Matdagbok tycker jag verkar skitsmart, kanske man ska börja med...

Du är stark och du kommer klara det, kämpa på! =)

2008-04-03 @ 08:51:45
URL: http://beejbi.blogg.se
Postat av: evelina

man får misslyckas gumman, man är inte dålig ändå! Det är endast mänskligt och du kämpar på så bra du kan!

jasså det är hemligt =)? men maila gärna det =)

kramar

2008-04-03 @ 09:02:34
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: teddy

Bra att du tar upp äs och faktiskt vågar skriva om den. Förnekelsen är det största. När man vågar erkänna för alla och sig själv så börjar det jäkligt hårda vägen upp. Återfall behöver man nog få - för att förstå hur jäkla jobbigt den faktiskt har satt sig i kroppen. Av alla misstag så lär vi oss något nytt. Nu jobbar vi vidare . . . eller hur?

kramis till dig tjejen.

2008-04-03 @ 10:03:34
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0